Blog liveandlearn

Temat: ciekawy problem z Neo+

"Eathan" <eat@irc.pl wrote in message no wlasnie czyli stery sa ok
a problem nie ustapil i nadal nie dziala :(


Hmm, czyli ze problem jest po rstronie tpsy raczej.
Sluchaj, ja jak mialem taki przypadek sprawdzilem sobie
1) ping do siebie po ICMP
2) to samo po TCP
no i jeszcze kilka spraw i widzialem ze wcale lacze nie jest OK
bo ledwo ktory pakiet przechodzil... Ale u mnie pomoglo przeinstalowanie
sterow tak jak mowilem. Inna sprawa ze wczoraj mialem
znow zwis Neosi (modemy nagle stracily synchronizacje
i przez 45 minut nie mogly jej nawiazac !!!) Zadzwonilem
na infolinie i dowiedzialem sie ze jestem juz kolejnym klientem
z tego (Krakow) rejonu... Wq...ilo mnie to i spytalem czy/czemu
nic nie robia, bo zdaza sie to stanowczo ZA CZESTO jak na
usluge kosztujaca taka kupe pieniedzy (co 2-3 dni).
Gosc mi powiedzial ze beda od rana sprawdzac.
Spytalem go jeszcze czy nie moglby
przedzwonc do mojej centrali zeby tam ktos po prostu
sprawdzil/zresetowal tego POLPAKa na ktorym wisi NEo.
- Niestety teraz nic nie mozemy zrobic -odp.
Ale po kilkudziesieciu minutach nagle lacze rusza = wszyscy zadowoleni
= czary z mleka :))

Mysle ze po prostu panowie z TP sa oszczedzaja na maxa na personelu
(stad pomysl zrobienia 1 NA CALYKRAJ biura napraw) i niestety
nie dobrze to wrozy na przyszlosc . Cale szczescie ze wzialem
Neo na czas nieokreslony :)) W razie czego - pa pa TPsa !! :P

Pozdrawiam
Pawel Markowski


Źródło: topranking.pl/1155/ciekawy,problem,z,neo.php


Temat: Jak zgłosić awarię w TPSA?????
9696 Główne Biuro Napraw TP dla stref numeracyjnych o numerach
kierunkowych: [...] 0-32, 0-33

W tych strefach akurat jest 9224. Skąd masz swoje dane?

Jeśli chodzi o 0-33.. należy pamiętać że strefa numeracyjna jest
"podzielona"..
w części strefy podlegającej pod Kraków 9224 nie działa...jest zapowiedź
"abonent zmienił numer na 9696".
Wygląda na to że obaj macie rację :-)
Pozdrawiam Grzegorz.

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.486 / Virus Database: 284 - Release Date: 2003-05-29


Źródło: topranking.pl/1719/jak,zglosic,awarie,w,tpsa.php


Temat: Jak zgłosić awarię w TPSA?????
Ciekawe czy dla czesci strefy 0-33 w Malopolsce zglasza sie biuro napraw w
Krakowie czy w Bielsku?
Dla slaskiej czesci strefy zglasza sie Bielsko.
Tadeusz

9696 Główne Biuro Napraw TP dla stref numeracyjnych o numerach
kierunkowych: [...] 0-32, 0-33

W tych strefach akurat jest 9224. Skąd masz swoje dane?
Jeśli chodzi o 0-33.. należy pamiętać że strefa numeracyjna jest
"podzielona"..
w części strefy podlegającej pod Kraków 9224 nie działa...jest zapowiedź
"abonent zmienił numer na 9696".
Wygląda na to że obaj macie rację :-)
Pozdrawiam Grzegorz.

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.486 / Virus Database: 284 - Release Date: 2003-05-29


Źródło: topranking.pl/1719/jak,zglosic,awarie,w,tpsa.php


Temat: Przekierowanie raz jeszcze


Artur Matuszewski wrote:

Użytkownik eska <eska@friko3.onet.plw wiadomo?ci do grup dyskusyjnych
napisał:37f05@news.vogel.pl...

| Wojciech Nowakowski wrote in message <37EF8BC1.E8786@rak.krakow.pl...
| Bylo to mozliwe (po
| aktywacji funkcji na centrali) na prefiksach - natomiast nie bylo
| mozliwe przy pomocy komend zaprogramowanych w TELES FON...
| W chwili obecnej testuje telefon ASCOM Eurit40 - i tu mila nispodzianka.
| Komendy zaprogramowane w tym telefonie do tych celow dzialaja
| swietnie!!!! Pisze jako ciekawostke - chociaz bardzo, nie ukrywam,
| interesuje mnie wyjasnienie owej roznicy pomiedzy tymi aparatami.
| Wojciech Nowakowski

| RE: Wygl?da, że to autentyczny cud. Pozdrowienia

Taaak, to musi być cud. Mój Eurit40 nie przekierowuje z poziomu menu. Moze
rzecz zalezy od lokalnej centrali. W kazdym razie to bardzo irytujace.

Moze  ktos ma jakies sugestie, gdzie tkwi istota problemu?

Pozdrawiam,
Art

PS Czy ktos zna inne komendy niz *21*, *#21# i #21#???


Telekomunikacja Polska S.A. wydala taka mala ksiazeczke pod tytulem
"Uslugi dodatkowe telefonicznych central cyfrowych EWSD, 5ESS, S12"
Ukazalo sie to w lutym 1996r.

Zaraz we wstepie czytamy:
"Informator 'Uslugi dodatkowe telefonicznych central cyfrowych EWSD,
5ESS, S12'
 przeznaczony jest przede wszystkim dla sluzb marketingowych, a takze
dla tych
 pracownikow TP S.A., ktorzy maja kontakt z klientem np. pracownicy BOK,
biur napraw,
 sekretariatow Zalkadow Telekomunikacji, sluzb informacyjno-zleceniowych
oraz sluzb
 technicznych.

 Informacje zawarte w niniejszym wydawnictwie umozliwia pracownikom TP
S.A. poslugiwanie sie
 jednolitym nazewnictwem poszczegolnych uslug i dokladne poznanie ich
funkcji, co ulatwi
 nawiazanie kontaktu i sluzenie pomoca potencjalnym klientom."

Dalej nastepuje bardzo dokladny i rzeczowy opis wszystkich oferowanych
uslug wraz
z opisem metod aktywacji/deaktywacji, przepytania, uzycia itd.

Mysle, ze warto sie udac do BOK, przedstawic sie jako "potencjalny
klient" i
poprosic o info. Jakbyscie mieli jakies konkretne pytania co do metod
aktywacji, to
pytajcie. Nie jestm BOK, ale chetnie odpisze. Ale wybaczcie, ze nie chce
mi sie teraz
przepisywac calego informatora.

Pozdrowienia,


Źródło: topranking.pl/1716/przekierowanie,raz,jeszcze.php


Temat: Krakowski Internet TPSA mnie rozlacza !!!!

fachman napisał(a) w wiadomości: <01bd4f8a$7bc60ca0$d7019c95@default...

Tak sie sklada ze jestem jednym z niewielu szczesliwcow w tym pieknym kraju
co maja cyfrowe centrale, dokladnie s12 (a moze sie myle :))))) ) ale co z
tego skoro przy polaczeniach z 0202122 nie moge przesiedziec spokijnie na
necie zeby mnie nie rozlaczylo. Nie jest to rozlaczenie wywolane naglym
spadkiem jakosci lini....


Mam dokładnie taką samą sytuację. Jestem podłączony do centrali
(nr 632.....) od momentu jej zainstalowania (ponad 2 lata).
W początkowym okresie korzystania z TPNet-u nie miałem ŻADNYCH
problemów z jakością połączeń (przez ok. 1.5 roku miałem chyba 2 (!!!)
rozłączenia, a korzystałem TPNetu prawie codziennie) !

Problemy z rozłączeniami zaczęły się po zmianie numeracji w Krakowie
z 6 na 7 cyfrową, choć dalej w ok. 98% łączę się na 33.6 (używam modemu
US Robotics Sportster 56k).
Przy włączonym głośniku od modemu "słychać normalną wymianę danych"
między modemami, żadnych zakłóceń, renegocjacji...., w pewnym momencie
CIACH i słychać sygnał zajętości (i próbę renegocjacji połączenia mojego
modemu)

Ostatnio zauważyłem, że problem nie dotyczy tylko nr. 020..., ale i zwykłych
połączeń telefonicznych (międzymiastowych?) np. do Wa-wy (objawy takie
same).

Ludzie poradzcie cos ,podajcie przyczyny lub podobne problemy. A jesli
czyta mnie jakis pracownik krakowskiej TPSA prosze niech cos zrobi.


Czy problem jest ze złym skonfigurowaniem "mojej' centrali (632), czy też
tej do której podpięte są modemy TPSA (a propos: w których centralach
w Krakowie są modemy), a może gdzieś "po drodze"?

Pozdrawiam wszystkich bezradnych,
Sigma

PS
Dzwoniłem do biura napraw... poprawy nie widać.


Źródło: topranking.pl/1718/krakowski,internet,tpsa,mnie,rozlacza.php


Temat: Numer bezplatny a jednak platny(+) ;-(

Date:          Wed, 22 Oct 1997 10:40:10 +0200 (CET)
Reply-to:      gs@usk.pk.edu.pl
From:          "Mrowiecki Marcin" <mrowi@naftobudowa.ipl.net
To:            Multiple recipients of list <gs@usk.pk.edu.pl
Subject:       Numer bezplatny a jednak platny(+) ;-(
Organization:  Naftobudowa S.A. Krakow Poland


Witam,

W zeszlym miesiacu szanowna TPSA zawiesila mi moj stacjonarny
telefon poniewaz potrzebowalem go miec dostepnego zadzwonilem z
komorki na telefon odblokowujacy
(dla mnie w Krakowie to byl 637 11 11 )


Pierwszy blad:)

Pierwsze moje pytanie do odbierajacego pana bylo czy ten telefon jest
bezplatny. Pan stwierdzil ze tak (timer na telefonie nie tikal)


Drugi blad :))

Wiec spokojnie sobie czekalem az pan z TPSA przyjmie zgloszenie
Dzisiaj dostalem rachunek z ktorego wynika ze ta przyjemnosc
kosztowala mnie ponad 8 zlotych niby nic ale to prawie abonament za
miesiac uzywanie TPSA
Dzwonienie do BOK-a skonczylo sie stwierdzeniem ze ten telefon nie
figuruje u nich na liscie telefonow bezplatnych

Mowiac krotko stalem sie ofiara wojny TPSA-GSM


Trzeci blad :)))

Wyjasnijmy moze (raz na zawsze??) pojecie POLACZENIE BEZPLATNE.

Polaczenie bezplatne jest to polaczenie NIE TARYFIKOWANE przez OPERATORA
SIECI, z ktorej wykonujesz polaczenie.

Dla sieci ERAGSM sa to polaczenia na numery:
602900
602901
112
(prawdopodobnie rowniez numery typu <kierunek miasta99x - nie potwierdzone!)

Dla sieci PLUS GSM:
2601
112

Dla TP SA
0 800 xxxxx
99x
lokalne numery biur napraw (nie wszystkie!)

Dodatkowo, wszystkie polaczenia z katarynkami typu: "nie ma takiego numeru",
"numer zmieniony" ZA WYJATKIEM sieci PLUS, gdzie odsluchanie komunikatu "BUM,
BUM numer nieznany" JEST PLATNE (DLACZEGO??????)

WSZYSTKIE pozostale polaczenia sa platne.

Czy ktos z was widzi jakas mozliwosc reklamacji
i u kogo ???


Nie widze takiej mozliwosci :(

Tylko jedno mi sie w tej historyjce nie zgadza: to, ze aparat nie pokazywal
czasu polaczenia. Czy jestes tego pewien ???

Pozdrawiam,

M.
------------------------------------------------
Maciej Bebenek           TRANSTEK sp. z o.o.
tel: (22) 631 1439         GSM:  602 234 992
              fax:(22) 632 5753
GSM info: http://www.medianet.com.pl/~transtek/dog/
--------------------------------------------------


Źródło: topranking.pl/1690/numer,bezplatny,a,jednak,platny.php


Temat: Historia nieprzerwanej awarii w TP.SA
Witam wszystkich

Na początek chciałbym przedstawić historię, w jakiej mam nieprzyjemność
uczestniczyć jako abonent TP.SA.

Mieszkam w małej miejscowości koło Krakowa, gdzie niestety chcąc korzystać z
telefonu stacjonarnego mam tylko jeden wybór - TP.SA.

Telefon mam od kilku lat i do kwietnia tego roku nie było większych
kłopotów. 6 kwietnia telefon przestał działać, cóż zdarza się. Awaria
została zgłoszona i jak mi się wtedy wydawało usunięta. Kolejny raz tel.
odmówił posłuszeństwa 29 kwietnia. Ponowne zgłoszenie i znów kilka dni
spokoju. Nie będę wypisywał wszystkich zgłoszeń, powiem tylko, iż do dnia
dzisiejszego było ich 13. W początkowym okresie awarie polegały na tym, że
po prostu tel. nie działał np. kilka do kilkunastu godzin, następnie
zaczynał działać. Na początku sugerowano nam zmianę aparatu więc go
zmieniłem, co oczywiście nic nie dało. W wakacje było trochę spokoju, tel.
działał w miarę poprawnie. Zaczęło się ponownie od 1 września (do dzisiaj 10
zgłoszeń). Po kilku zgłoszeniach panowie z biura napraw zadzwonili do mnie,
podali numery do siebie i prosili, by już nie dzwonić na BL. Więc dałem im
szansę i przez następne dwie awarii dzwoniłem do nich, z prośbą gdy już będą
usuwać awarię pojawili się u mnie na rozmowę. Niestety brakło im odwagi.

A właśnie gdzie tkwi awaria? Prawdopodobnie w skrzynkach na słupie w pobliżu
mojego domu. Naliczyłem ich pięć, przymocowane w przypadkowy sposób pod
różnym kątem, oplecione dziesiątkami metrów kabli (zrobiłem sobie nawet
zdjęcie tego cudu techniki). Przypuszczenie to potwierdzają panowie
monterzy.

Od pewnego czasu awaria przybrała nowy wymiar, tzn. telefon w zasadzie
działa cały czas dopóki ja dzwonię, w przypadku rozmów przychodzących
zaczyna się cyrk. Od dwóch tygodni nie udało mi się przeprowadzić dłuższej
rozmowy niż trzy i pół minuty. Telefon zaczyna szumieć i rozłącza się, by
nie działać od kilku minut do kilkunastu minut, po których zaczyna działać
ponownie. Oczywiście, gdy ktoś dzwoni w czasie, gdy tel. jest nieczynny,
słyszy zwykły sygnał tak jakby tel. dzwonił i nikt nie odbierał. Takie
działanie telefonów jest dla mnie "trochę kłopotliwe" gdyż mam rodzinę za
granicą i gdy już dzwonią to rozmawiamy godzinę - dwie. Od pewnego czasu
jest to nie możliwe. W kontaktach z TP. SA. jestem już na etapie spokojnego
zbierania informacji. Etap wrzasków, kłótni i tym podobne z operatorami BL i
monterami mi już przeszedł. Z BL przedyktowano mi daty wszystkich zgłoszeń,
od panów monterów dostałem nr i nazwisko pana, który zajmuje się
opracowaniami rozwoju sieci w moim rejonie. Od niego to dowiedziałem się, że
istnieje już koncepcja rozbudowy sieci w tym rejonie, ale musi ją jeszcze
zatwierdzić W-wa, no i trzeba zrobić projekt. Bardzo optymistycznie na to
patrząc - pół roku do uzyskania pozwolenia na budowę i następne pół na
wykonawstwo. A tym czasem tel. działa jak opisałem wcześniej.

Od dzisiaj zaczynam dzwonić do BL i monterów po każdym rozłączeniu i mam
zamiar wysłać pismo do TP, tylko jeszcze nie sprecyzowałam, co w nim zawrę.

1. Co o tym myślicie?

2. Jakie powinny być moje dalsze kroki?

3. Do kogo pisać i co?

pozdrawiam

Lustro


Źródło: topranking.pl/1719/historia,nieprzerwanej,awarii,w,tp,sa.php